2016. okt 18.

Kis sütés és más semmi...

írta: SemmiKülönös
Kis sütés és más semmi...

A héten megtörtént...lett két követőm és van egy hozzászólóm! Igen!!! Olvasnak engem az emberek, némi meglepetést okozva ezzel , de én most nagyon örülök! A csípőprotézis beültetésre várva posztomhoz hozzászólás is érkezett ajánlom figyelmetekbe egykriplinaploja.blog.hu oldalt.

Úgy gondoltam ma egy könnyedebb poszttal leplek meg titeket, ma sütni fogok. Eldöntöttem, hogy nem csak a csontommal fogok foglalkozni, hanem mással is, nevezetesen a hasammal és ezzel szoros összefüggésben a lelkemmel is. Az evés örömforrás és én örülni akarok. Két receptet hoztam nektek. Az egyik recept hagyományosnak mondható, míg a másik nem éppen szokványos.

Lássuk őket! Először is kezdjük a nem éppen megszokott recepttel. KOMBE. Így hívják ezt az ételt amit én csak töltött kenyérnek hívok. Kicsit macerás, sok hely kell hozzá a konyhában, de a végeredményért nagyon megéri. Tegnap sütöttem és mára már el is fogyott. Nekem nagyon különleges és ha valakit meg szeretnénk lepni ezzel a recepttel sikerülni fog.

A tészta hozzávalói: 60 dkg liszt, fél élesztő, 1 dl meleg víz, 2,5 dl meleg tej,  1 teáskanál só, kis cukor. Ezekből a hozzávalókból élesztős tésztát készítünk, majd 1 órát meleg helyen kelesztjük.

kombe_kelesztes_kesz.JPGAmíg kel a tészta addig elkészítjük a tölteléket. Itt nem írok mennyiségeket és hozzávalókat,mert gyakorlatilag bármi tehető bele. A töltelék kb legyen 20-25 dkg. A maradékok, vagy bármi ami található otthon felhasználható. Az enyém így nézett ki:1 közepes fej hagyma, kis szalonna, kis kolbász, párizsi, vagy más felvágott, pritamin paprika, zöld kaliforniai paprika, reszelt sajt 3 evőkanál tejföl. De bármi más is jó, pl főtt tojás, kukorica, borsó, gomba, csirkehús, darált, hús, stb... Én egy kicsit sótlannak éreztem a tölteléket sütés után a tejföl lágyítja az ízeket, aki akarja még tehet bele + sót...dscn0550.JPGAmikor megkelt a tészta 3 cipóba osztjuk. Kinyújtjuk az elsőt, kb 40x40 cm téglalappá.Félretesszük, majd a másik cipóval is így járunk el. A félretevéshez és, hogy rakosgatni kell ezt a nagy tésztát, erre kell a sok hely. Az egyik kinyújtott tésztát olvasztott vajjal megkenjük és ráfektetjük a másik kinyújtott cipót. Félretesszük. A harmadik cipót is kinyújtjuk és erre megy rá az előzőleg összekevert töltelék.kombe_toltele.JPGA fotón is látszik, hogy az előzőleg megvajazott és összeragasztott cipó a deszkán össze van hajtogatva, természetesen szigorú lisztezés mellett. Amikor a töltelék a harmadik cipóra is rákerült, akkor megpróbáljuk a vajjal összeragasztott tésztát ráfektetni és széthajtogatni. Tehát alulról egy tészta, töltelék, tetejére a vajjal összeragasztott tészta. Hajtogatás: Két szélét középre behajtani, majd fenti és lenti részét is középig behajtani. Megmutatom:hajtogatas_kombe.JPGVajjal kikent tepsire megfordítva ráfektetni.bevagas_kombe.JPGA képen látható módon éppen hogy csak be kell vágni a kenyeret. Kb egy fél órát keleszteni, csak addig amíg a magokat rászórjuk. Megkenjük egy tojással, vagy vajjal és bármilyen magot szórhatunk rá. Én lenmagot, napraforgót tökmagot és szezámmagot tettem rá az alábbi módon.diszites_kombe.JPGBeraktam a forró sütőbe, és mérsékeltem a lángot kb 80 fokra. Nekem nagyon gyorsan süt a sütőm és ezt a kenyeret lassan kell sütni, elég vastag, tele töltelékkel, alaposan meg kell sütni, hogy a közepe is átsüljön. Kb negyed óra múlva felvettem 100 fokra és így sütöttem még negyed órát, összesen fél órát volt a légkeveréses sütőben. Amikor kéz így néz ki:megsult_kombe.JPGNem sokáig nézett ki ilyen jól, mert hamar elfogyott. Puha a tésztája, kívül ropogós, nagyon jó találmány, készítsétek el amikor nagyon unatkoztok, vagy amikor a családot meg akarjátok lepni valamilyen különlegességgel.

Saját fotókkal illusztráltam a receptet!

Továbbra  is várom a hozzászólásokat, most megyek gyűjtöm az erőt a következő poszthoz!

Üdvözlettel:emblema.png

 

Szólj hozzá

kenyérsütés kombe