2017. júl 03.

Főszerepben a ribizli

írta: SemmiKülönös
Főszerepben a ribizli

Sziasztok!

Most már bizonyos, hogy szerettek áldozni a gasztronómia oltárán, ezért egy különlegesebb receptet hoztam nektek, amit ínyenc embertársaimnak mernék ajánlani. Természetesen a bátrabbak is kipróbálhatják .

A minap kaptam egy zacskónyi ribizlit és azon tétováztam miként tehetem hasznossá a családom és jómagam számára. Az egyik dolog amit nagyon utálok, ételt kidobni más szóval pazarolni a mindennapi betevőt. Lekvárhoz, szörphöz kevéske mennyiség volt az ami rendelkezésemre állt, így a végső megoldás az lett, hogy a ribizli, mártás formájában élte tovább csekélyke életét.

Mielőtt rátérnék a kiváló húsok egyik kísérőjének ismertetéséhez nézzük meg miért jó nekünk a ribizli!

Ismerek aranyszínű, piros és fekete ribizlit, vagy más néven ribiszkét. C vitamin tartalma mellet B és E vitamin forrás is, valamint a benne található antioxidáns tartalma a daganatos betegségek kialakulását is csökkentheti. Élettani szempontból a fekete ribizli az értékesebb.  Vas, kalcium tartalma miatt különösen szeretem. Igen jól látjátok a fotón nem szerepel fekete ribizli .-)ribizli.JPG

Eme kis kitérő után nézzük a ribizli mártást!

Hozzávalók:ribizli, víz, fűszerek,só, cukor esetleg méz, narancslé, liszt esetleg keményítő.

Pontos mennyiségeket nem tudok írni, csak érzésre dolgoztam ezekkel az alapanyagokkal

Első lépésként megmostam a gyümölcsöt. Én nem szedtem le a száráról úgy is át lesz passzírozva. Miután megmostam egy lábasba tettem fel főzni kb annyi vízzel ami a gyümölcs mennyiség feléig ér. Egy teatojásba a következő fűszereket tettem: fahéj ami nem őrölt, természetesen kis darabka gyömbért, pár szem szegfűszeget, meglepő módon pár szem fekete borsot, édesköményt. Fura módon amikor gyümölcsös dolgokat főzök mindig teszek bele valami csípőset, mondjuk borsot, cayenne-i borsot, gyömbért, nekem így sokkal érdekesebb intenzívebb lesz a gyümölcs íze.  Természetesen a fűszerezést mindenki ízlése szerint változtathatja.ribizli_fozes.JPG

kb 20-25 perc főzés után átpasszíroztam az egész főzetet szárastól gyümölcsöstől, így csak a gyümölcs húsa marad, héj és mag nélkül. Egy nagyon szép pirosas rózsaszínes folyadékot kaptam. Visszatettem a lángra a csodás rózsaszínű főzetet és felforraltam. Megkóstoltam ebben az állapotban szörnyen savanyú. Amikor felforrt akkor ízesítettem: 3-4 evőkanál cukor pici méz keveréke, fél kávéskanál só. Itt el lehet időzni hogy ki-ki megtalálja a neki tetsző ízvilágot.

 2 dl narancs levet 2-3 evőkanál liszttel csomómentesre kevertem, majd a édes-fanyar, forró ribiszke keverékből mertem a narancsos egyvelegre, és ráöntöttem a mártásra. Addig főztem amíg besűrűsödött. Amikor kész van, egy csodás, fanyar-édes, pikáns mártást kapunk, ami ízben és színben is különlegesen hat.ribizlimartas.JPG

Leginkább vadhúsok mellé képzelem el, de sült húsok vagy főtt húsok kiváló kísérője is lehet. Ha ez a mártás nem lenne annyira nyerő, akkor még a narancslé előtti résznél kevesebb lisztet ki lehet keverni kb 2 dl tejszínnel és akkor már is kész a finom ribizli leves. A leveshez akár több cukrot vagy mézet is lehet adni.husi_ribizli_martassal.JPG

Nekem és családomnak elnyerte tetszését ez a kis különleges recept, gyönyörűen, színesen tálalható, variálható mellé a köret is.

Próbáljátok ki, várom a véleményeket, hozzászólásokat, ide vagy a semmikulonos1@gmail.com címre.

TUTCH-a Téma az UTCán Hever!

Üdvözlettel: emblema.png

 

Szólj hozzá