2017. júl 27.

Sárgabarack charlotte

írta: SemmiKülönös
Sárgabarack charlotte

Sziasztok!

Tombol a nyár, érik a sok zöldség és gyümölcs amiből érdemes jól feltankolni, bespájzolni. Az a gyümölcs ami a napokban megihletett a sárgabarack volt. Finom, illatos, ízletes, zamatos gyümölcs amit imádok. Imádom a belőle készült ínycsiklandó finomságokat. Aszalva, frissen, lekvárnak elkészítve számomra kedves gyümölcs.

Hoztam nektek egy receptet amit kicsit a saját ízlésemre változtattam. Eredetileg epresen készül, de azt gondoltam kipróbálom sárgabarackosan is. A végeredmény lenyűgözően finom, bármely alkalomra helytálló süti lett.sarlott_klsz.JPG

Ezt a süteményt nagy kapcsos tortaformában szoktam elkészíteni, amihez két rúd piskótatekercs szükséges. (ha marad piskótatekercs az nem baj, a család szívesen segít az elfogyasztásában)

1 piskótatekercs hozzávalói: 3-4 tojás, ez attól függ milyen vastagságú piskótatekercseket akarunk sütni, szerintem 3 tojásból is elég. 3 egész tojáshoz 6 csapott evőkanál cukor, 6 csapott evőkanál liszt, pici sütőpor szükséges.

Elkészítés: 3 egész tojást, 6 kanál cukorral habosra kevertem. Ezután hozzáadtam a lisztet és a pici sütőport. Sütőpapírral kibélelt alacsony falú gáztepsibe kentem a masszát és kb 8-10 perc alatt megsütöttem. Vékony a tészta nem kell sokáig sütni. Belisztezett konyharuhára borítottam a tekercset és még melegen feltekertem. Az így elkészített piskótatekercs nem törik! Amikor kihűlt kitekertem és jól megkentem baracklekvárral. A második piskótánál is ezeket a mozdulatokat követtem el.

Egy kerek tortaformát kibéleltem folpackkal, olyan módon, hogy bőven túlérjen a formán. 1 ujjnyi vastagságúra szeleteltem a lekváros piskótatekercseket és kibéleltem a tekercsekkel a folpackos tortaformát. A forma aljára és oldalára rakosgattam az ízes piskótákat, majd elkészítettem a belevalót.sarlott_kirakva.JPG

A belevaló(krém) hozzávalói: 1db 500 ml habtejszín,( Hulala, Meggle, Oké Habmester) 25 dkg túró, 3-4 doboz sárgabarackos joghurt(ízlés szerint) 2-3 evőkanál cukorsarlott_betoltve_befedve.JPG

Belevaló(krém) elkészítése: A túrót összetörjük villával, teszünk bele 2-3 evőkanál cukrot, 3-4 sárgabarackos joghurtot (vagy egy nagy kiszerelésű joghurtot) és összekeverjük. Felverjük a habtejszínt ami már előcukrozott. A túrókrémet és a felvert habot összeöntöm és fakanállal összevegyítem. Ezután a piskótatekercsekkel kibélelt tortaformába öntöm. Ez a krém kiadós teljesen tele lett a nagy tortaformám. A maradék piskótatekercsekkel befedtem az egész tortát., majd a lelógó folpackkal betakargattam a sütit. Egy éjszakára a hűtőbe tettem. 

A fotón a süti kis részén csak azért van alufólia mert elfogyott a folpackom. Bocsi....
sarlott_folpack.JPGMásnap bevittem a kollégáimnak, mert egy kis ünnepséget rendeztünk diszkrét körben. Tálalás előtt a folpackkal betakargatott sütit megbontottam, nagy kerek tálcát tettem a tetejére és megfordítottam az egész tortaformát így ami a torta alja volt az most felülre került. Levettem teljesen a folpackot és felszeleteltem ezt az igazán mutatós ünnepi sütit.sarlott_kiszedve.JPG

Lehet, hogy leírva bonyolultnak tűnik az elkészítése, de higgyétek el nagyon egyszerű és mégis nagyszerű elronthatatlan nasi.sarlott_felvagva.JPG

Ha van sütnivalótok, írjátok meg nekem ide, vagy a semmikulonos1@gmail.com címre! Előző posztjaimmal kapcsolatban is várom az észrevételeket!

A téma az utcán hever írjatok bátran!

Üdvözlettel:emblema.png

 

Szólj hozzá

sárgabarack charlotte