2017. okt 03.

A szelíd vadas

írta: SemmiKülönös
A szelíd vadas

Sziasztok!

Az előző posztom az egyik legjobban sikeredett írásom, de mégsem aratott olyan sikert mint amikor az ételekről, a gasztronómiáról írok. Jobban szerettek enni mint magvas gondolatokat olvasni, és igazatok is van az evés az öröm. Ennek ellenére azt gondolom nem csak testi  hanem szellemi táplálék is létezik. Egyformán kell etetni mindkettőt. Ebből kiindulva most megint egy kívánatos recepttel érkeztem ami az egyik kedvenc ételem, de nem a hagyományos módon elkészített fogás.

Az igazi vadas mint ahogy a neve is mutatja vadhúsból készül vagy marhahúsból. Én mindkettőből nagyon szeretem. Klasszikus zsemlegombóc vagy krumplifánk illik hozzá.  Én most szakítottam ezzel a hagyománnyal és csirkehúsból próbáltam ki. Egyrészt azért mert másféle hús nem volt otthon másrészt azt gondoltam, hogy elrontani nem lehet. Így született meg a mártásos csirkehús. Magamban csak így hívom ezt az ételt.elolap_foto_vadas.JPG

A hús fogyasztása jelentős élettani szereppel bír az emberi test sejtjeinek felépítésében, kitűnő fehérje forrás. A húsban lévő zsíroknak is fontos biológiai szerepük van. Ez nem jelenti azt, hogy fogyasszunk nagyon zsíros húsokat, de a kis zsírpamacsoktól nem kell megijedni. Bizonyos mennyiségű zsírt kell vinni a szervezetbe, hogy a zsírban oldódó vitaminok hasznosuljanak. Kiváló ásványi anyag forrás a hús, nélkülözhetetlen nátrium, kálium, vas és cink forrás.

Most, hogy a "szellemi táplálék" is meg volt jöhet a szelíd vadas avagy a mártásos csirkehús receptje ahogy én készítem.

Pontos mennyiségeket nem írok csak olyan kábé adom meg az adatokat.

Hozzávalók: 1,2 kg csirkecomb, 1 fej hagyma, 4-5 db répa, 3-4 zöldség, kis darabka zeller, petrezselyem zöldje, fűszerek, só, bors, babérlevél,  én egy kis reszelt gyömbért is tettem bele, olaj, liszt, tejföl, mustár, citromlécsirkecombok.JPG

Elkészítése: Miután megmostam a csirkecombokat megsózom és őrölt borssal megszórom. Egy serpenyőben hevítek pici olajat majd a csirkecombokat lisztbe forgatom és az olajba hirtelen kérget sütök rá. Így a finom szaftos marad a husi. Egy másik serpenyőbe teszem a husikat egy pici felhevített olaj kíséretében, majd felengedem vízzel. Ekkor teszem bele a zöldféléket a fej hagymát, répát, zöldséget, zellert, pici gyömbért, só, bors, babérlevél és petrezselyemzöld társaságában.bezoldsegelt_csirkecombok.JPG Amikor már puha a husi akkor kiszedem egy külön tálba. A visszamaradt zöldséges levet merülő mixerrel összepürésítem, akinek nincs robotgépe az turmixolhatja vagy szitán is áttörheti. Visszateszem kis lángra és elkészítem a tejfölös, mustáros, citromos habarást. Én cukrot nem teszek bele, nekem elég édeskés a hagymától és a répától. 1 kis pohár tejfölhöz 2 evőkanálnyi mustárt, 2 evőkanálnyi citromlevet és 1 evőkanálnyi lisztet teszek. Én azt szeretem amikor szószos jellege van az ételnek, nem pedig puding állagú. Ízlés szerint lehet javítani a fűszerezésen, akkor jó amikor az édeskés és savanykás íz harmonizál egymással (aki szeretne természetesen tehet bele egy gondolatnyi cukrot is). A főtt csirke husikat visszateszem a mártásba és összeforralom. Kifőtt penne tésztával tálalom, de e mellé is kitűnő a klasszikus zsemlegombóc, vagy krumplifánk.kesz_vadas.JPG

Jó étvágyat hozzá!

írjátok meg, Ti hogyan készítitek a vadast vagy mi a kedvenc ételetek! Várom ide a hozzászólásokat vagy levelet is írhattok a semmikulonos1@gmail.com címre. Az előző posztjaimmal kapcsolatos véleményeket is szívesen olvasok!

A téma az utcán hever!

Viszlát!emblema_1.png

Szólj hozzá

vadas csirkehús