2017. okt 29.

Hamuból gyémánt

írta: SemmiKülönös
Hamuból gyémánt

Sziasztok!

Nyakunkon a halottak napja, egy nap, ami csak az elvesztett szeretteinkről szól, amikor talán kicsit többet időzünk a temetőben, és eszünkbe jutnak a régi szép emlékek. Én is belemélyedtem a gondolataimba mint mindenki más, van amikor szeretném feltámasztani szeretett nagyszüleimet, keresgéltem a módját hogyan lehetne ezt megtenni. Biztosan hülyén hangzik, bár szerintem sokunknak megfordult már ez a gondolat a fejében....valahogy megtenni azt, hogy más formában tovább éljenek. Természetesen tovább élnek bennünk, a gyerekeinkben a leszármazottakban és még az is lehet, hogy élnek egy másik dimenzióban. Én ennél tovább gondoltam az elhunyt szeretteink emlékének őrzését, újjászületését.h_es_gy_pad_1.JPG

Bizonyára hallottatok már egy igencsak (nekem) új eljárásról, amikor egy szeretett ember hamvaiból gyémántot készítenek. Én ezen a technikán elfilóztam és elgondolkodtatott...Elhunyt emberek tovább élhetnek egy teljesen más köntösbe burkolva, az ujjunkon, vagy a szívünk felett egy nyaklánc medálján.

Kicsit utána néztem a dolognak. Svájcban és az Egyesült Államokban foglalkoznak ilyen jellegű gyémántkészítéssel. Az emberi szervezet 18%-a szén, hamvasztás után ebből 2% marad meg.  Az eljárás lényege, hogy hamvasztás után kb 500g hamuból kivonják a szenet, majd ezt olyan hőfokra hevítik melynek köszönhetően grafittá válik. A grafitot egy gyémántprésbe teszik, megfelelő hő és nyomás hatására gyémánttá alakul. Ezeket ugyanúgy csiszolják mint a hagyományos gyémántokat. A kész gyémánt színe a fehértől a sötétkékig változhat. Az eljárás végéig egy egyéni kód kíséri  a hamvakat. Igen költséges eljárás, de számomra mégis van benne valamiféle végtisztesség az elhunyt felé. Valami, ami kifejezi tiszteletünket, megbecsülésünket, szeretetünket és fájdalmunkat.h_es_gy_virag_1.JPG

 Morbidnak tűnhet a gondolat, hogy a szerettünk maradványait magunkon viseljük, vagy ez egy modern, magasabb szintre emelt újjászületés?

Ti mit gondoltok a halálról, az ilyen érdekes újjászületésről?oszi_fa_1.JPG Ha van történetetek ezzel kapcsolatban, vagy csak el akarod mondani hogyan emlékezel a szeretteidre írj ide, vagy a semmikulonos1@gmail.com email címre!

Látjátok a téma az utcán hever, mindig van miről írni!

Üdv:emblema_1.png

Szólj hozzá

halál temetés gyémánt