2017. júl 12.

Porondon a töltött paprika

írta: SemmiKülönös
Porondon a töltött paprika

Sziasztok!

A paprika és paradicsom elválaszthatatlan barátok, szinte - kéz a kézben járnak - ez egyértelművé tette, hogy töltött paprikát  készítek. A paradicsom jótékony hatásairól a lecsóról szóló posztomban már értekeztem.

Most nem szaporítom a szót lássuk a hozzávalókat:

Darált hús, rizs, fűszerek, (só, bors, cayenne-i bors, pici pirospaprika, őrölt kömény, fokhagyma) kicsumázott tv paprika, paradicsomlé, passzírozott paradicsom, pici gyömbér, egész paradicsom, 1 fej hagyma, zellergumó, zeller zöldje, olaj, liszt.

Elkészítése:

Kb. 1kg tv paprikát megmostam, kicsumáztam.parika.JPG 1 kg darált húst 1 csésze rizzsel és a fűszerekkel jól összekevertem. Többször is utána kellett ízesítenem nem szabad sajnálni a fűszereket. A fokhagymából csak 3 gerezdet tettem mert nem akartam, hogy a fokhagyma domináljon. A kivájt tv paprikákat megtöltöttem ezzel a finom darált húsos keverékkel, de nem tettem teljesen tele a paprikákat, mert a rizs még duzzadni fog így kinövi majd a paprikát.nyers_gombocok.JPG A maradék húsból aminek már nem jutott paprika, kis gombócokat formáztam. Ezt a nyers töltött paprikát fűszeres lébe tettem fel főzni.hozzavalok.JPG

Nem paradicsomlébe hanem vízbe tettem mert a paradicsomban sokkal nehezebben fő meg a rizs. A vízbe tettem egy nagyobb darab zellert, zeller zöldet, 1 fej vöröshagymát, kis darabka gyömbért, 3 nagy puha paradicsomot. Amíg főttek a paprikák elkészítettem a rántást.paprika_1.JPG

Mivel egy nagy fazékra való paprikát csináltam, így bőven kellett rántás is. 5 nagy evőkanál lisztből készült a rántás annyi olajon amennyit felvett. Aki vigyáz a vonalaira az étkezési keményítőt is használhat, én nem szeretem.

1-1,5 óráig főztem, majd kivettem a paprikákat és a gombócokat a főzővízből.fott_gombocok.JPG A sok zöldséget a paradicsomot, a zellert, a vöröshagymát, a gyömbért merülő mixerrel összepürésítettem, és beleöntöttem 2 nagy doboz passzírozott paradicsomot.turmix.JPG A rántásra pedig fél doboz paradicsomlevet tettem. Akinek van házi készítésű paradicsom leve azt is használhatja. A rántásos paradicsomos levet összeöntöttem a fűszeres lével és beízesítettem, sóval, cukorral borssal, amíg kellemesen pikáns nem lett.paradicsomle.JPG

A paprikákat és a gombócokat visszatettem a paradicsomlébe és forraltam rajta egyet.

fo.JPG

Az egyik legjobban sikerült töltött paprikám volt, a téli időszakban amikor drágábbak a zöldségek akkor picit másként készítem. Csak húsgombócokat gyártok, max 1-2 darab paprikát teszek a főzővízbe az íze kedvéért. Az is nagyon finom, de a nyári töltött paprika verhetetlen!kesz_kaja.JPG

Remélem ti is elkészítitek, most van szezonja, együnk belőle minél többet!

Jó étvágyat!

Ha van jobb ötletetek, vagy másképp készítitek akkor írjátok meg nekem ide vagy a semmikulonos1@gmail.com címre.  Más témában is várom a leveleket, mert a téma az utcán hever!

 

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

paradicsom paprika töltött paprika