2017. okt 23.

Kézműves torta

írta: SemmiKülönös
Kézműves torta

Sziasztok!

Sokszor halljuk ezt a szót manapság és elgondolkodtam  nekem mit is jelent a kézművesség szó? Ekkor a nagyszüleim jelentek meg gondolataimban, amikor a nagyi saját kezével a saját kertjéből szedte le a málnát, a ribizlit, a meggyet és egyéb gyümölcsöket, majd mindenféle finomságot készített belőlük. Lekvárt, szörpöt, befőttet. Ugyanígy járt el a futószőnyegként végigvonuló uborkával, saját kezűleg savanyította, vagy uborkasalátaként végezte a tányéron. Nagypapa féltve dédelgette a szőlőtőkéit, hogy majd valamikor saját maga a saját eszközeivel bort készítsen belőle. Nekem ez az igazi kézművesség, amikor nem gépekkel hanem magunk állítunk elő olyan terméket ami saját alapanyagokból a saját kezünk munkája által jön létre. Ez nem új keletű dolog, csak manapság lett újra divatos és elterjedt szó a kézművesség, pedig ez már ősidőkből származik.

Tehát amit itthon magam készítek a saját eszközeimmel, saját alapanyagokból akár azt is nevezhetném kézművesnek. Érthető okokból itt eltekintek a saját magam által előállított alapanyagoktól, mert nincs termőföldem ahol búzát termeszthetek, vagy saját tyúkjaim ami tojást állítana elő, de még csak kertem sincs.  Szerintem a kézműves fogalmába belevenném azt is, hogy minden egyes darab süti, vagy torta egyedi termék, két egyforma nem létezik.

Nálam ezt jelenti a kézművesség.csokitorta_3.JPG

A napokban készítettem egy csokitortát, ami a- nem szép de finom- kategóriába tartozik. Aztán láttam pár főzősműsort, amiben még inkább NEM szép torták, illetve sütemények szerepeltek. Így a saját tortámat előléptetem egyedi készítésű titokzatos tortává. :-)))) Valóban lehetne még javítani a külcsínyen, de már a korábbi posztjaimban is leírtam, nincs valami jó kézügyességem, de folyamatosan próbálkozom.

Álljon itt a recept, ahogy én készítem a tortát. Szakítottam a hagyományokkal és mostanában négyszögletes tortákat készítek.

A piskótalap hozzávalói: 6db egész tojás, 24 dkg cukor, 24 dkg liszt, 1 kávés kanálnyi sütőpor. 2 nagy piskótalap kell a tortához.habos_tojas_1.JPG

piskotalap_nyers.JPG

Elkészítése: 2x3 tojásból készítek piskótát. Egy piskótát 3 tojásból 12 dkg cukorból 12 dkg lisztből és egy fél kk sütőporból csinálom. 3 egész tojást 12 dkg cukorral nagyon alaposan kikeverek, majd 12 dkg lisztet szitálok a tojáshoz pici sütőporral. Egy nagy gáztepsit kibélelek sütőpapírral és a masszát belekenem. Nagyon vékony piskótalap lesz belőle. Kb 160 fokon 8-10 percig sütöm, mindenki a saját sütőjének megfelelően. Papírral együtt kicsúsztatom a tepsiből és a másik 3 tojásból ugyanígy egy másik piskótalapot sütök. Amikor kész a 2x3 tojásból elkészült piskóta akkor elharmadolom őket. Nekem 30x30 cm-es tepsim van így 6 db 10x30 cm-es négyzeteket kaptam. Mutatom képekkel:ket_sult.JPG

tortalapok_szeletelve.JPG

Amikor kész vagyok a tortalapokkal akkor elkészítem a krémet. Dobostortához hasonló krémet keverek ki.

Csokikrém hozzávalói: 4 db egész tojás, 20 dkg cukor, 2ek. liszt, 4 ek. kakaó, 25 dkg vaj(nem margarin)! A kakaó mellé 20 dkg étcsokit is tehetünk, de ha nincs az sem baj.dobos_krem.JPG

kikevert_dobos_krem.JPG

Elkészítése: 4 egész tojást, 20 dkg cukorral, a kakaóval a liszttel, vízgőz fölé teszem és elkezdem kihabosítani. Ez kb 8-10 perc folyamatos keverés. Amikor már jó habos -öblös hangot hallat- leveszem a gőzről és tovább keverem amíg langyos nem lesz. A vajat kihabosítom és a tojásos kakaós masszát óvatosan apránként adagolom a vajhoz. Ezzel a csokikrémmel, vagy kakaós krémmel megkenem a lapokat, kívülről is ezzel kenem meg, majd díszítem. Most fehér csokit olvasztottam és egy sütőpapírra mindenféle formákat rajzoltam a csokival. Így eléggé egyedi lett a díszítés. Aki szeretné simán olvasztott csokival is bevonhatja a tortát. Nekem egyszerű torta, a család imádja, azt mondták nincs mű íze mint a cukrászdai sütiknek. Nekem ennél nagyobb bók nem is kell.torta_felvagva.JPG

torta_felvagva_2.JPG

Ilyen az én kézműves tortám, minden ünnepi alkalomra ezt kérik. Nagyon szeretem mert eléggé univerzális, bátran variálható a krém. Lehet mogyorós krém, akkor kakaó helyett 10 dkg pörkölt sós mogyorót teszek a tojáshoz, lehet citromos, akkor citromlevet, diós, és még számtalan variáció létezhet.

Remélem tetszett, írjátok meg nálatok milyen a kézműves süti! Nem sokára jövök egy teljesen más témával,addig is írjatok ide vagy a semmikulonos1@gmail.com címre!

Üdvözlettel:emblema_1.png

Szólj hozzá

csokitorta