2018. jan 30.

Kapros-tejfölös zúzagulyás

írta: SemmiKülönös
Kapros-tejfölös zúzagulyás

Sziasztok!

Érdekes és szerintem sok embert megosztó eledelről szeretnék írni ami nem más mint a zúza. Gondolatom szerint ez is olyan belsőség, mint a máj, vagy a szív amit vagy szeretnek vagy nem. Ha belsőség (az lehet hiszen belül van) :-)) akkor élettani szerepe is fontos, cinket, szelént tartalmaz ami elengedhetetlen a jó pajzsmirigy működéshez. Nem utolsósorban nekem finom  és nagyon szeretem. Ezzel kapcsolatban hoztam nektek egy különleges receptet, bízom benne, hogy aki nem nagyon barátkozott eddig a zúzával az majd megkedveli eme recept által.zuzagulyas_3.JPG

Lássuk a receptet és a hozzávalókat!

A mennyiség mindenkinek szíve joga ki mennyi alapanyagból csinálja az én mennyiségem a következő:

Hozzávalók: 70 dkg zúza, olaj vagy zsír, 2 közepes fej hagyma, pár szem krumpli, répa, zöldség, zeller, az elmaradhatatlan kicsike reszelt gyömbér, fűszerek, mint só, bors, őrölt kömény, pirospaprika, én szoktam bele tenni gulyáskrémet, paprikakrémet, pici csili, de ez el is maradhat, fokhagyma, tejföl és természetesen apróra vágott kapor, lehet friss a fagyasztóból vagy szárított kapor.zuzagulyas_1.JPG

Elkészítése: Fazékba tettem kis olajat amin a kockákra vágott vöröshagymát üvegesre pároltam. Levettem a tűzről beletettem a kb egy evőkanálnyi paprika illetve gulyáskrémet, valamint nem kevés pirospaprikát. Ebbe helyeztem a félbe vágott zúzadarabokat és visszatéve a tűzre jól összekevertem. Ilyenkor jól befűszerezem sóval, borssal, őrölt köménnyel, pici gyömbérrel, csilivel. Hagyom főni, vizet nem teszek hozzá mert levet enged a zúza. Amíg fő addig megpucolom a zöldségeket és felkockázom. Kb 30-40 perc főzés után beleteszem a zöldségeket és utána ízesítek az előbb felsorolt fűszerekkel.zuzagulyas_2.JPG Kb 1-1,5 l vízzel felöntöm és készre főzöm az egészet.  A főzés utolsó fázisában adom hozzá a zúzott fokhagymát és az apróra vágott kaprot. Jó bőven tegyünk bele, hogy pikáns legyen a levesünk. Amíg ezek a fűszerek belefőnek a levesbe addig 2 evőkanál tejfölt  2 csapott evőkanál liszttel és egy kicsi lével amit a levesből merek csomómentes habarást készítek. Ezt a habarást visszaöntöm a levesbe és egyet forralok rajta. Amikor kész jó étvággyal fogyasszuk el!

Ha megengeditek eldicsekednék, ezzel a levessel egy helyi főzőversenyről elhoztuk az első díjat, egy gyönyörű kupát, ami a konyhámban kapott méltó helyet!

Több helyen is kerestem a neten, hogy"Egyem a zúzádat" mondás honnan ered??? Tudja valaki? Ha valaki tudja a megfejtést várom ide a hozzászólásokat vagy írjon a semmikulonos1@gmail.com címre!

Remélem kedvet kaptatok egy kis zúzára próbáljátok ki, esetleg egy jó kis zúzapörköltet is össze lehet hozni pirított tarhonyával. Legközelebb ezt készítem a családnak!

A TÉMA AZ UTCÁN HEVER írjatok!

Minden jót!

emblema_1.png

Szólj hozzá

gulyás zúza