2016. aug 31.

Kamaszkor

írta: SemmiKülönös
Kamaszkor

Sziasztok!

Az egyik dolog ami mostanában foglalkoztat a gyermekem kamaszkora és kihatása ránk nézve szülőkre. Tündéri, cukorfalat kisbaba volt, kiegyensúlyozott, mosolygós, jókedvű. Ahogy cseperedett és óvodába kezdett járni, láttam, ahogy fokozatosan, lépésről lépésre nyit a világ felé. Már 3 évesen úton-útfélen kis kezével szedte össze a szemetet amit más eldobott, nem győztem óvatosságra inteni. Kis sámlira állva segített húst panírozni, nem bántam, hogy csupa liszt és zsemlemorzsa lesz a konyha. Önállóan kente a vajat a kenyérre a maga módján. Sok mindent tanult az oviban és itthon is egyaránt, nagyon büszke voltam rá. Az is tetszett amikor elmesélte, hogy az óvónéni, teli szájjal beszélt ebéd közben és ő rászólt, hogy "teli szájjal nem illik beszélni." Tudta az illemet, tudta  a rávonatkozó szabályokat, mindent elfogadott, amit szülőként mondtam neki.

Édes kis Angyalka....

img_20160831_0001.jpg

Teltek az évek 11-12-15 éves kamasz lett belőle.Külsőleg is jelentősen megváltozott, bájos gyermekvonásait elvesztve szemem előtt cseperedett igazi hölgyé. Ennek következtében belső lénye is megváltozott, amivel nagyon nehezen birkózom meg. Csak kapkodom a fejem.... Kié ez a gyerek??? Ő az enyém??? Ez nem lehet! Nem ilyen volt! A mostani gyermekem sokszor tiszteletlenül beszél velem, makacs, nagyhangú, mintha felsőbb rendűnek érezné magát, visszabeszél, "haggyyááá mááá békén azt csinálok amit akarok", már alig várom, hogy elköltözzek" mondatok hagyják el a száját. Felmerül bennem a kérdés, hogy ennyire szörnyű ITTHON élni velem, velünk??? Minden alapvető normál dolog megvan, szépen élünk, van munkahelyünk, nem veszekszünk. Tényleg borzasztó a szülőkkel élni csak azért mert életrevaló felnőttet szeretnénk nevelni belőle??? Azt szeretném, ha megállná a helyét a nagyvilágban önállóan is. Nem leszünk mellette mindig. Nem tudom miért van az, hogy amit más mond azt könnyebben elfogadja, mint amit én mondok.

Rosszcsont kis ördög...

 

img_20160831_0002.jpg

Most minden más mint pár évvel ezelőtt. Addig én volt az ANYA, csupa nagybetűvel, most már csak anya vagyok a gyermekem életének mellékszereplője.Tudom elindult a szülőről való leválás útján, azt szeretném ha kevesebb csalódás érné mint engem. Nem lehet vele beszélni mert minden más fontosabb mint én. Például a számítógép is sokkal fontosabb. Egyszer kirekeszt az életéből, máskor szómenése van. Most a se vele se nélküle korszakot éljük. Nem fogadja el a véleményemet, mert majd ő tudja. Mégis próbálom terelgeti az élet rögös útjain, épp annyira, hogy ne térjen tévútra. Azt hiszem más választásom úgy sincs, csak a háttérből figyelni minden lépését, azt a látszatot keltve, hogy minden az ő döntése és cselekedete. Bízom abban, hogy küzdelmem a kamaszkorral nem hiábavaló, ez is elmúlik egyszer és a befektetett energiám meghozza gyümölcsét.

Ismerős volt a történet? Van saját történeted, tanácsod a kamaszkorral kapcsolatosan? Írd meg ide!

Nem sokára következik egy újabb téma. Ne feledjétek TUTCH!!! a téma az utcán hever!

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

kamaszkor