2018. jan 14.

Túrókocka

írta: SemmiKülönös
Túrókocka

Sziasztok!

Régóta nem jelentkeztem, egy pár dolog összejött, úgy éreztem kiszikkadt az agyam..

Tudom, hogy nem olyan rég volt karácsony én mégis egy süti receptet hoztam. Karácsonykor a hagyományos sütiket ettük, a diós és mákos bejglit, a kitűnő zserbót, sajtos perecet és a lenyűgöző mézes krémest. Mostanra kiéheztem egy jó kis piskótaalapú süteményre, valami könnyű, de mégis ellenállhatatlan krémes édességre vágytam. Gyerekkoromban és már felnőttként is  a cukrászdákba elcsábított ez a nyalánkság, nem beszélve arról. hogy evés közben gusztálgathattam a többi ámulatba ejtő sütikreációkat. Mindig vonzott a süteményes pult látványa, a sokszínűsége, ami a formáját és ízét illeti. A mai napig megállok egy hívogató csodálatosan bűbájos sütipult előtt, de ma már inkább megsütöm magamnak. Így legalább tudom mi van benne. Lehet, hogy nem lesz fantasztikusan szép, de az íze fenségesebb és ínycsiklandóbb lesz az biztos!

Lássuk a sütit!egy_turokocka.JPG

Piskótatészta hozzávalói:

5 egész tojás, 10 csapott evőkanál cukor, 10 csapott evőkanál liszt, pici sütőpor, 3 evőkanál étolaj vagy olvasztott vajhabos_tojas_1.JPG

Elkészítése: Egész tojásokat beleütöm a keverőtálba, hozzáadom a cukrot és kb 6-8 percig robotgéppel folyamatosan keverem, amíg tejföl sűrűségű masszát nem kapok. Amikor ez kész van beleöntöm az olajat vagy a vajat és fakanállal elkevergetem. Ezután a sütőporos lisztet belekeverem a tojásos masszába. Nem kell óvatosnak lenni, mert az ily módon elkészített piskóta nem esik össze! (nekem még nem esett össze) Sütőpapírral kibélelt formába öntöm. Én most egy kapcsos hosszúkás tortaformába sütöttem. 160 fokon 15-20 percig. Csodás, légiesen könnyű piskótát kaptam. A sütőpapírt levettem róla és hagytam kihűlni. Néha megfordítottam, hogy ne izzadjon be az alja, jobb sütőrácson hűteni. Amíg hűlt a piskóta elkészítettem a túrókrémet.

Túrókrém hozzávalói:

50dkg túró, de lehet több is kevesebb nem, 1 citrom reszelt héja, 2 cs. vaníliás cukor,  10-15 dkg cukor ízlés szerint, kis tejföl, 500 ml habtejszín, én növényi tejszínt használtam, de igazából nem szeretem, de ezzel a tejszínnel olyan állaga van a sütinek amilyet akartam.

Elkészítése: A túrót egy botmixerrel pépesítettem, de lehet turmixszal is kinek mi van otthon. Nem könnyű feladat, mert elég száraz a túró ezért az összes hozzávalót beleraktam és a tejföllel lazítottam. Elsőrendű krémtúrót kaptam. Ezt a krémtúrót fellazítottam a felvert tejszínnel. Ebből elég nagy mennyiség lesz, vegyétek elő az egyik legnagyobb edényeteket.piskota_kettevagva.JPG

Amikor kihűlt a piskóta kettévágom és beletöltöm a kész habos krémtúrót. Utólag is lehet ízesíteni ha esetleg hiányozna belőle valami. Mazsolát is lehet bele tenni, ízlés dolga. Amikor kész beteszem a hűtőbe pár órára. Utána nagyobb kockákra  vágva, porcukorral meghintve tálalom!turokrem_a_piskotan.JPG

Szerintem nem egy bonyolult süti és nagyon fenséges. A túrótölteléket, más formában is el lehet készíteni. Lehet vaníliapudinggal kikevert cukros vajjal összekeverni a túrót. Itt  a vajat porcukorral kihabosítjuk, majd a kihűlt vanília pudingot apránként a cukros vajhoz adagoljuk. Ezután a krémesre pépesített túrót hozzátesszük és ezt a krémet töltjük bele a piskótába. Számos változata van, de én most a könnyedebb tejszínhabos variációt készítettem el.3_kocka.JPG

Remélem ti is elkészítitek majd 1x amikor már nem kísért a karácsonyi bejglik és egyéb ínyencségek szelleme.

Utolsó mondatként ide fűzném, hogy sokan kerestek a csípőprotézis műtéttel kapcsolatban, nem gondoltam volna, hogy ennyi ember gyötrődik ezzel a problémával...

Ha bármilyen gondolat bántana titeket, vagy csak szeretnétek hozzászólni, írjatok ide, vagy a semmikulonos1@gmail.com címre!

Továbbra is a téma az utcán hever hajoljatok le érte! :-)

Üdv:emblema_1.png

Szólj hozzá

túrókocka