2017. már 31.

Derék dolog

írta: SemmiKülönös
Derék dolog

Sziasztok!

Akik rendszeresen figyelemmel követik a blogomat, az bizonyára tudja, hogy derékfájdalmakkal küzdök. Ezt a csípőprotézis műtétemnek köszönhetem és ezt nem rossz értelemben mondom, hanem ez egy nagyon fájdalmas hozadéka annak, hogy végre helyén van a csípőm és a gerincferdülésem is próbál kiegyenesedni. Mindezt oly módon próbálja a szervezetem produkálni, hogy a lumbális szakaszon a tohonya ellustult és használaton kívüli izmok, egyszer csak mozgásba lendültek! Irtózatos kínokat élek meg. Műtét előtt tudtam, hogy lesznek izomfájdalmaim, de ilyen mértékű fájdalmakra nem gondoltam.

Magamról csak annyit, hogy kiegyensúlyozott ember vagyok, de ha valami kibillent ebből a harmóniából, akkor képes vagyok addig menni, és tenni a dolgomat amíg újból el nem nyerem a paradicsomi állapotot. Most is így van. Minden lehetőséget próbálok megragadni, hogy ez a derékdolog rendeződjön, mert addig képtelen vagyok a normális kerékvágásba visszatérni.

Próbáltam a masszázst, a gyógytornát, mindenféle kenőcsöket. Nem sok sikerrel. Aztán jobban beleástam magam a világháló tudományos kelléktárába. A youtube-n kalandoztam amikor két segítő srácra bukkantam akik a soha többé hátfájás, gerinctornát mutatják be 8 gyakorlatsorban. Én ezt kipróbáltam és a 2. gyakorlatnál éreztem, mintha csökkentek volna a fájdalmaim. Ezeket a gyakorlatokat kb 2 hete csinálom, és bátran mondhatom, hogy remekül érzem magam! Nem akarom elkiabálni, mert néha bizony még most is belezöldülök ha összerántanak az izmaim, de sokkal ritkábban és kevésbé hevesen jelentkezik ez az izomgörcs. Ami a legfurcsább, elvándorolt ez a fájdalom, már nem kifejezetten a lumbális szakaszon érzem hanem a fenékrészben a fenék és csípőizmok fájdalmasak.

Ami a fájdalmaim enyhítésén segíthetett az nem más mint egy jó kis deréktámasztó öv és fitball. Mind a kettőt beszereztem és rendszeresen használom őket.derekov_1.JPG

A deréktámasztó öv megtámasztja és tehermentesíti az ágyéki gerincszakaszt, meggátolja, a hirtelen mozdulatokat. Nem javasolt az állandó használata mert gyengíti a medencét és a gerincet körülvevő izmokat. ellustulnak a kis drágák, hogyha folyamatosan rajtunk van ez az öv.derekov.JPG

A másik kedvencem a fitball ami nagyon kényelmes a deréknak, hátnak, gyakorlatilag tehermentesíti a gerincet. Nagyon kényelmes rajta ülni, ezt a blogot most én is fitballon ülve írom :-) Különböző tornagyakorlatokat is lehet végezni ezzel a labdával ami nagyon hatékonyan, és egyszerre kíméletesen mozgatja meg testünket.dscn1075.JPG

Tehát a masszázs, az izomlazító kenőcs, a gyógytorna!(nagyon fontos) az öv és a fitball használata sokat javított a derék fájdalmaimon de még mindig nem tökéletes, hosszadalmas, de nem végtelen út áll előttem.

FONTOS!

A POSZTOMBAN LEÍRTAKAT MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE FOGADJA MEG ÉS KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT HASZNÁLAT ELŐTT! AMI NEKEM BEVÁLT ÉS JÓ AZ NEM BIZTOS, HOGY MÁSNAK IS BEVÁLIK ÍGY ÓVATOSSÁGRA INTEK MINDENKIT!

Abban biztos vagyok, hogy egy kis mozgás senkinek sem fog ártani, menjetek ki a gyönyörű napsütésbe mozogjatok amíg fájdalom nélkül megtehetitek!

Ha van kérdésetek vagy hozzászólás várom ide, vagy a semmikulonos1@gmail.com címre vagy látogassátok meg a fészbukk oldalamat! Itt napi bölcsességekkel és fotókkal várlak benneteket!

Addig is a téma az utcán hever, hajoljatok le érte!

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

derékfájás derékdolog