2016. aug 27.

Környezettudatosság

írta: SemmiKülönös
Környezettudatosság

Sziasztok!

Eddigi életem során mindig is érdekelt a környezetvédelem és az újrahasznosítás. Elmondom pár szóban, hogy én mit tudok tenni és teszek is a környezetem védelméért. Ezt a védelmet először is az élelmiszer üzletekben kezdem. Mindig van nálam vászon szatyor amibe vásárolok és próbálok olyan élelmiszereket vásárolni ami nincs agyoncsomagolva.  Sokszor még a csomagolás is be van csomagolva. Ha van papírzacskó abba teszem a pékárút, de ha nincs papírzacskó akkor nincs más választásom, nejlon zacsiba teszem. Ezt  nejlon zacsit azonban nem dobom ki, hanem otthon próbálom hasznosítani. Beleteszem a másnapi csomagolt tízóraim, vagy fagyasztani való dolgokat teszek bele, vagy, ha olyan nagy a nejlon vagy szatyor, szemeteszsáknak hasznosítom. Nem veszek hajtó gázos termékeket, nem használok hajtó gázos dezodort és hajlakkból is a pumpásat veszem. Nem igazán iszok ásványvizeket (néha azért előfordul) szeretem a csapvizet. Igen tudom, nem a legjobb a csapvíz és azt is tudom, hogy a gyógyszermaradványoktól nem tudják megtisztítani a vizet. Én még is szeretem a csapvizet, nem gondolom, hogy ebbe halnék bele, de legalább nem termelem a fölöslegessé vált műanyag palackokat. Listával járok vásárolni, ami nem csak a környezettudatosság egyik védjegye, hanem a pénztárcámnak is jót tesz kevesebbet költök.

Nem öltözöm a legutolsó divat szerint, csak akkor veszek új ruhadarabot amikor már szükségessé válik, vagyis leszakad rólam. Tudtátok, hogy 1 db pamutpóló előállításához 2700 liter viz szükséges??? Ha esetleg rongyossá használom a ruháim, még akkor is fel tudom használni valamire. Pl. portörlő rongynak, vagy párnahuzatot, fésűtartót, pamuttáskát, vagy bármi mást lehet készíteni, csak a fantáziánk szab határt. 1 pár cipő előállításához 8000 liter víz szükséges. Cipőt sem vásárolok, csak amikor már nagyon gázul néz ki.

Ezenkívül, szelektíven gyűjtöm a szemetet. Tudjátok, külön a műanyagot, papírt, üveget. Azt hallottam, hogy amikor jön a kukásautó egybe öntik az egészet. Igaz ez??? Én ezt nem akarom elhinni, mert akkor ez az egész szelektívezés csak fölösleges időpazarlás. :-(

Ott van még a gyerekem iskolai füzetei. Tele van üres papírokkal. Nem dobom ki az összes füzetet, hanem megmentem a tiszta, üres papírokat és kis noteszeket készítek belőlük, Csak nagyon egyszerűen szoktam. Olyan darabokra vágom amilyenre szükségem van és tűzőgéppel összekapcsozom őket. Máris kész és rögtön használható, bevásárló lista írására, vagy valamit feljegyzetelni rá, vagy a villanyóra állását feljegyezni vagy bármi mást.

Műszaki cikkekből sincs a legutolsó divat szerinti kütyüim. Ha elromlik valami akkor veszek egyet. Ennyi. Nem cserélgetem, mert most újabb, vagy jobb jelent meg a piacon. Életem során a 3. mobiltelefont fogyasztom és még csak "buta" telefonom van. De a célnak megfelel, tudok rajta telefonálni. Tudom van olyan, hogy aki lemarad az kimarad. Én úgy érzem nem kell felgyorsulnom a világgal, mindenre ráérek, arra van időm amire akarom, hogy legyen. Ezért nincs stressz az életemben (csak néha), nyugalomban telik. Nem érzek belső késztetést arra, hogy mindig vásároljak valami új, modern dolgot.

fold.jpg

Úgy gondolom, ha mindenki tenne valami kis picikét a környezetéért, csak ott helyileg ahol lakik, akkor már nyert ügyünk lenne. Mindent kicsiben kell elkezdeni, ami majd globálissá fog alakulni. Próbáljunk meg tudatosak lenni, akár vásárolni, akár kirándulni megyünk.

A családdal közös jelmondatunk: Ami használható azt nem dobjuk ki!

Ti hogyan véditek a környezeteteket, mit tesztek érte? Írjátok meg nekem, szeretnék új ötleteket kapni!

Újrahasznosító tippeket a neten találhattok. Én most wc papír gurigákból készítek tolltartót az asztalra, de lehet csodás fali díszeket is.

Mára ennyit várom az ötleteiteket és ne feledjétekTUTCH (a Téma az UTCán Hever)

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

környezetvédelem újrahasznosítás