2016. sze 18.

A pletyka

írta: SemmiKülönös
A pletyka

A pletyka igen közkedvelt futónövény , melyet nevelhetünk kúszónövénynek,de igazán mutatós függő kosárban lesz.Több színben kapható virágboltokban van bordó változatban, van csíkos, van tarka....blablabla......pletyka_virag.jpg

Most biztosan azt gondoljátok erről a pletykáról akartam írni. Nem, nem! A jó öreg klasszikus pletyizésről szeretnék írni ami általában rosszindulatú, az adott illetőnek erkölcsi vagy anyagi kárt okozó kibeszélésről van szó. Pletykálás mindenhol előfordul: otthon, az utcán, és természetesen a munkahelyen. A kibeszélés akarva akaratlanul negatív helyzetbe hozza az adott személyt. Jóindulatú pletykáról még nem nagyon hallottam. Ti hallottatok?

A napokban történt meg velem, hogy egy cikket olvastam fel a kollégáimnak. Viszonylag kevesen vagyunk egy irodában. Mindösszesen hárman. A munkahelyünket érintő témáról volt szó és elég friss volt a cikk kb 2-3 órája jelent meg. Megdöbbentő dolgokról esett szó a riportban és nem tudtuk, hogy igaz vajon ez a hír. Közben mindenki végezte a feladatát a munka nem állt meg. Az egyik kolléga jött-ment, térült- fordult és hirtelen a vezetőség betoppant az irodába és kérdőre vontak, hogy pontosan hol olvastam ÉN a cikket??? Majd beszélgetés közben úgy jött le az egész, hogy ÉN félreértelmeztem az egész cikket, ez mind csak feltételezés Próbáltam elmondani, hogy én csak FELOLVASTAM, azt már nem tudom, hogy a kolléga hogyan értelmezte és mit adott át NEKTEK!

pletykalas.png

A közvetlen kolléga amíg térült-fordult, a folyosón találkozott az egyik vezetővel és, hogy -fontos személynek tűnjön- kérdezte tudnak-e a cikk létezéséről??? Természetesen nem tudtak róla és meg akartak győződni arról, hogy mit tartalmaz a leírás. A kollégára nagyon megharagudtam, mert olyan információt vitt ki az irodából, amit csak az ő fülüknek szántam, azért olvastam fel, hogy legyünk tisztában a körülöttünk lévő dolgokról, és nem azért, hogy vigye a hírt a munkahelyen. Számomra egy meggondolatlan pletykát indított el, amibe engem is rendesen belekevert de előadni már úgy adta elő ahogyan ő értelmezte a cikket. Kérdőre vontam, hogy ezt most miért csinálta, miért kellett vinni a híreket??? Azt válaszolta, hogy nem gondolta volna, hogy ez lesz belőle és tanult ebből az esetből!

Hát én is tanultam!!! Bocsánatot kért, de én még dúltam-fúltam magamban, mert nagyon kényes helyzetbe kevert engem. Vannak emberek akik kényszert éreznek arra, hogy a bennük felgyülemlett információt tovább adhassák. Ettől úgy érzik nagyon fontos emberek ők, hiszen ők a mindent tudók!

Szóval a pletykálással nagyon vigyázni kell, mert akaratlanul is bajba lehet keverni a másikat. Én legalábbis abban reménykedem, hogy akaratlanul, meggondolatlanságból történt meg.

Érdekes cikket olvastam: azt írták, hogy az evolúció során azért alakult ki a nyelvünk, hogy tudjunk pletyizni, mert ez segít a túlélésben.

Most ettől az írástól elvonatkoztatva  észrevettétek, hogy pletyizésnél az eredeti történethez képest teljesen más lesz a történet végkifejlete mire a pletykában szereplő illető fülébe visszajut??? Aki ebben a "kibeszélősóban" részt vesz mindenki hozzátesz, vagy elvesz az eredeti történetből. Gondolom ez emberi vonás....vagy az evolúció....csak az lehet...

A kibeszélősdi azt is megmutatja, hogy kiben lehet megbízni, átalakítja az emberi kapcsolatainkat, legyen baráti, családi, vagy munkahelyi.

Vajon a férfiak pletykásabbak mint a nők??? Vagy egyik nem képviselői sem jobbak a másiknál??? Mi a véleményetek?

Most zárom soraim, kifogyott a tinta a tollamból, ne feledjétek a téma az utcán hever!(TUTCH)

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

pletyka pletykálás