2016. dec 17.

Karácsonyi készülődés gondolatban

írta: SemmiKülönös
Karácsonyi készülődés gondolatban

Most, hogy lábadozó "beteg vagyok" sajnos kimaradok a gyakorlatias karácsonyi készülődésből. Nem maradt más hátra minthogy én legyek a logisztikus és az irányító :-) Elképzeltem mennyi mindent tudnék csinálni, sütni-főzni, de ezt a stafétát másnak kellett átadnom. Már réges-régen finom fűszeres mézeskalács illat lengené be a lakást miközben karácsonyi dalok szólnak. A mézeskalács készítése nem csak a gasztronómia élvezetéről,  hanem remek közös családi programról, sok nevetésről, és a kreativitás kiéléséről szólna. Nincs valami jó kézügyességem, de itt most nem is az a lényeg.201511271020.jpgAmikor már teljesen felépültem és visszanyertem régi erőmet, mindenképp fogok készíteni mézeskalácsot.201511271021.jpg Kis apró adventi süteményeket is szoktam készíteni. Bronzvasárnapra hókiflit, ezüstvasárnapra mini ischlert, aranyvasárnapra diós habcsók formákat. Így egyik vasárnap sem maradunk süti nélkül.

A lakás fel van díszítve a szokásos díszekkel, fenyőágakkal, az ablakba világítós karácsonyfa, kis télapó az ajtófélfa fölött, az ajtón kint van a harang alakú ajtódísz.

A karácsonyi vacsora elkészítését is másra kellett bíznom. Az idén mint minden évben pulykaleves lesz, tele sok zöldséggel, csigatésztával. Remek, lélekmelengető leves, íze semmihez sem fogható, tele erővel, élettel, zamattal. Ha most én készíteném a második fogást akkor pulykamell lenne Gellért módra ami nagyon egyszerű, gyors, és finom étel. Párolt zöldség lenne köretnek mellé, karfiolból, brokkoliból répából. Vajon kell megpárolni, sózni, borsozni,  zöld fűszerekkel meghinteni. A végén pirított mandulaszeletekkel meghinteni. Isteni finom étek!

A második főfogás baconba tekert csirkemáj lenne aszalt szilvával. A csirkemájakat be kell fűszerezni borssal, majorannával és baconcsíkokkal betekerni. Tepsibe helyezzük, pici olajjal meglocsoljuk, hogy könnyebben beinduljon a sütés. Aszalt szilvát dobunk a májak mellé, de ez el is hagyható. Vajas krumplipürével szoktam tálalni.

Az idén is hagyományos desszert lesz: diós és mákos bejgli, mézes szelet, hatlapos, lúdláb torta és sajtos perec.

Lábadozásom során ilyen és ehhez hasonló gondolataim vannak, de nem szabadna sokat a kajára gondolnom mert még a gondolattól is hízok! :-))))

Ti milyen menüvel készültök a karácsonyra?  Akinek van kedve írja meg nekem  jó lenne jövőre is ötleteket merítenem! Email: semmikulonos1@gmail.com

A posztom végszavaként kívánok minden kedves olvasómnak, nagyon békés, boldog karácsonyt, vigyázzatok magatokra!20131231472.jpgTudjátok a téma az utcán hever!

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

karácsony recept kis karácsony nagy karácsony