2017. jún 01.

1....megérett a meggy

írta: SemmiKülönös
1....megérett a meggy

Sziasztok!

Az egyik kedvenc nyári gyümölcsömről szeretnék írni, amit bizonyára már ki is találtatok: a kellemesen fanyar-édes meggyről van szó. Ihletet kaptam és nekifogtam egy tepsi fahéjas, omlós, meggyes pite készítéséhez. Június közepétől kb 1 hónapig elérhető ez az apró, mégis bomba ízekkel teli gyümölcs. Kiváló antioxidáns tartalma mellett c vitaminban, káliumban magnéziumban gazdag termés.meggy_3.jpg

Ez nem a nagyi vagy a dédi által készített recept szerinti sütemény. Ez az én gondolatom kapcsán született. Most még nem lehet kapni friss bordó-bársony színű meggyet, így befőttből készítettem el.

Lássuk a hozzávalókat:

Tésztához: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin vagy 15 dkg zsír, 15 dkg cukor, kicsi élesztő, 2-3 egész tojás, 1 kis doboz kefír, vagy tej, vagy tejföl attól függ mi van otthon. Reszelt citrom héja remek ízesítője a tésztának, de ez el is maradhat.dscn1481.JPG

Omlós pitetésztát készítek. A lisztet elmorzsolom a zsiradékkal vagy margarinnal, ezután beleteszem a cukrot, pici sót, tojást, élesztőt is belemorzsolom. Ezután a kis pohár kefírrel vagy pár kanál tejföllel, vagy tejjel könnyen nyújtható tésztát készítek. Én egy órára betettem a hűtőbe a tésztát, keleszteni nem kell.dscn1484.JPG

Ezután a hűtőből kivett tésztát kettévágom. Lisztezett nyújtódeszkán tepsi méretűre nyújtom a tészta egyik felét. A tésztára tehetünk zsemlemorzsát, vagy darált diót, vagy piskótamorzsát, ezzel kiküszöböljük, hogy a sütink elázzon. A sütire ráteszem a lecsöpögtetett meggybefőttet, vagy a friss magozott meggyet. A meggyszemeket megszórom fahéjas-gyömbéres cukorral. Kb 3 -4 evőkanál cukor, 1 teáskanál fahéj (én nagyon fahéjasan szeretem), és kis kávéskanál őrölt gyömbér. A gyömbérrel csínján kell bánni, mert ha sokat teszünk az ételbe nagyon csípős lesz!!!dscn1488.JPG

Kinyújtom a tészta másik felét és beborítom vele a tésztát. Villával megszurkálom, egész tojással lekenem, és kb 100 fokos sütőben megsütöm. Az én sütőm légkeveréses és 100 fokos sütőben minden megsül.dscn1517.JPG

Amikor kihűlt kockákra vágom, porcukorral megszórom és bekebelezem!

Jó étvágyat kívánok!

Várom ínycsiklandó sütireceptjeiteket, írjatok! semmikulonos1@gmail.com vagy látogassátok meg fészbukk oldalamat!

A téma az utcán hever!

Üdvözlettel:emblema.png

Szólj hozzá

meggy pite meggyes süti